Tydligare än så kan man nog inte vara

Axels provsvar kom tillbaks och såg bra ut. Eventuellt att ACTH värdena (ppid) var gränsfall men inte så att vet tycker att vi ska medecinera så vi ska ta om provet till nästa höst om han inte blir sämre då tar vi om det tidigare.
Vi valde även att testa en kur metacam för att se om det blev någon skillnad, ev att han var ngt piggare/glad på promenad men där har han ju gått lite upp/ner tidigare utan metacam så vet inte riktigt om det var ngn effekt av metacamen.

Men senare när jag testa att spänna för var han ännu tydligare med att han inte vill än senast jag spänner för. Han vägrade gå ut ur stallet övh med selen på, så fort jag tog av den följde han med runt lös i stallet och klickertränade en stund.
När jag senare tog på grimma och grimskaft följde han med ut ur stallet utan minsta protest på slakt rep.
Tydligare än så kan man nog inte vara, så nu får han vila från körning på obestämd framtid. Och så får vi vara uppmärksam på ev tecken på att han inte skulle må bra att reda ut vidare. Men just nu ser han glad och fräsch i hagen, hoppat över stockar, springer uppför backen till foderhagen. ❤️
 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0