Frost

Den första frosten har kommit och jag har fått skrapa rutorna på bilen flera gånger.
Hagen är full med lera som vanligt på hösten och Alva är upp till öronen med energi. När jag flyttade ut Alva trodde jag inte att jag skulle sakna en "riktig" paddock, jag är en skogsmulle trots allt, men när allt jag och ponny vill göra är att springa, bocka & busa men allt som finns är halkig lera? Yeah, someone please give me an arena!
Istället får jag titta på, halvt skräckslagen, halvt imponerad och stolt när hon far runt som ett gehu på ett underlag jag skulle slå ihjäl mig själv på. 🙈😅

Med risk att läsa in mer i situationen än vad som är där men det känns verkligen som att Axel verkligen lyst upp sedan jag tog beslutet att pensionera honom från all körning/ridning. Han kommer glatt fram i hagen, travar/galopperar upp för backen i foderhagen varje gång han släpps in, kommer i full travar trav när han får sin kraft. Han deltar gärna i klickerträning, trots att vi tränar på gräs. Såpass att jag faktiskt har fått lägga mest krut på att lära start/stopp signaler för att han vill starta så fort jag visar mig.
Så det är vårt fokus just nu, att han ska vara bekväm och veta när vi tränar och när vi umgås samt basic grunder i klickerträning.

Klickade även hem ett par provpåsar Active Mineral och DHA Inflaboost. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska prova men nu vet jag iaf att jag kan få pållarna att äta det. Axel får ju såpass mycket kraft eller iaf under vintern så jag vet inte ens om han känner av smaken av diverse tillskott.😅
Mitt matvrak till ponny var dock ganska skeptisk till DHA Inflaboost men det är inte så svårt att muta henne, så det gick ner ändå.😅 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0