Tänder, Vaccination & Utredning

Så var det dags, igår kom bästa veterinären hit till oss. En bra veterinär är verkligen guld värt, har haft otur typ varje gång jag behövt ta ut vet och *min* vet inte kunnat komma att jag tror i framtiden åker jag nog raka vägen till klinik om inte *min* vet kan komma.

Men igår kunde min vet komma, så låt oss ta det positiva först. Alvas tandkoll, hon brukar vara fin i munnen men nu var hon såpass fin att vet föreslog koll vart 2a år tillsvidare.

Sen var det Axels tur. Hon håller med mig om att nåt är fel men vad kan vi inte sätta fingret på. Han är inte halt, har lite förändringar på ögat, lunga och hjärta låter fint.
Så nu väntar vi på svar på blodprov, bla ppid, lever, njurar och så tar vi det från där. Visar dom inget så ska vi testa en metacam tur och se om det blir skillnad.

Kan vi inte hitta något alls så kommer han pensioneras eftersom han verkar glad i hagen. Kanske fokuserar vi på klickerträning eftersom han verkar uppskatta det.
Hittar vi nåt, ja då tar vi det från där. Ärligt så är min magkänsla att vi antingen inte hittar nåt alls eller så är det något väldigt allvarligt.💔

Efter det så fick han sin vaccination och han skötte sig verkligen super med både vaccination och blodtagningen. Han har ju inte velat vara med när det kmr till sprutor sen Strömsholm. Han tyckte det var obehagligt men stod fint med lite godis muta.❤️

Axel Bäckå & Jag. Foto: Heidi Forsgren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0