Fullt upp

Här ekar det tomt, känns som om jag typ bara jobbade non stop förra veckan så blev inte så mycket annat gjort. 😅
Den här veckan känns det mer som om jag kmr kunna hålla mig till normala arbetstider.
I måndags fick pållarna vill dag, igår var fokus mer på kommunikation/klickerträning. Eller snarare mer fokus på att sätta grunderna bättre. Och just igår valde jag att börja jobba på enätt calm default beteende, något som jag faktiskt inte hade koll på när jag började med Alva. Och om Axel ändå ska få lära sig så kan väl lika gärna Alva oxå få nytta av det.
Beteendet jag valt år stillastående, huvudet ner. Axel fick träna på gången och varvade med att träna på touch. Alva fick en ca 30 min promenad och varvade då med skritt/trav.
Båda fattade väldigt fort och det var mest jobbigt för tvåbeningen att hålla tungan rätt i mun och klicka för rätt saker. 😅

Idag blev det vila igen för pållarna då Alva fick agera provdocka. Vi ska på halloween hoppning (lr ja, hoppning och hoppning, vi ska springa bommar 🤪) på lör och så ska hon vara med i den digitala Hoppa på Distans.
Och jag är inte klar än med vår outfit! 😱 Det tog typ fram till helgen innan jag ens kunde bestämma mig. Ni kan säkert lusks ut vad jag tänkt.

Sen har jag även bestämt mig för att inte prova Minerals by Nordic / Active Mineral då jag fått höra att ett 20 tal hästar blivit riktigt sjuka! Även om man kanske inte ska tro på allt man hör så känns det inte värt att chansa spec inte då mina hästar ändå funkar på dom mineralerna dom får i dagsläget.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0