Veterinär besök & vardagsbestyr

Hösten är här, det märks och jag är verkligen riktig härlig höststämmning. Mörkret bekommer mig inte än utan är mest bara mysigt just nu. Första jobbhelgen är avklarad och det känns också bra .

Alva hade ju sitt återbesök i torsdags och blev belönad med en friskhetsstämpel.
Så hon har fått gå ut i lösdriftshagen igen och ska börjas sättas igång igen i korta små pass men i alla gångarter. Hon har dock fixat just den biten själv så jag har inte arbetat något med henne i helgen. Tänkte jag skulle börja lite smått med det nu i veckan.

Axel har fått en tid till 2 oktober, så får vi se om dom hittar nått. Har inte kört något med honom sedan dess men har inte velat ställa av honom helt heller så kmr nog hålla igång med promenader, tömkörning och ev longering. Vägrar köra om han inte vill, är inte kul för någon av oss. Funderar dock på att testa spänna för dagarna innan vet kmr bara för att se om han fortf. är ovillig lr om vilan hjälpt samt för att ha allt färskt i minnet för att kunna ge vet så mycket info som möjligt.

Så får vi se, det är inte lätt med hästar alla gånger. Dom vill ju ogärna visa att dom har ont så det gäller ju att ta dom minsta tecken på allvar. Samtidigt såldes ju han från skolan för att han tröttnat så jag vet faktiskt inte vad jag ska hoppas på.

Bilderna kommer från båda Strömsholms besök.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0