Sommarbetet är slut & hösten är här

Musse har åkt, Axel har flyttat ut till lösdriften, sommarbetet är slut (även om det finns gräs i hans foderhage) och hösten är officiellt här.

Alva har inte satts igång som planerat då hon inte har nöjt sig med att bli utsläppt i hagen utan har ägnat sina dagar med att upptäcka alla weak points i hagen så helgen har, utöver ihopsläppet med Axel, ägnats åt att se till så det är ordentligt med kräm i staket i hela hagen.

Även om jag blev ngt nervös av att se Alva rusa runt som ett gehu så snart efter friskförklaring så var det underbart att se Axel lika pigg och fräsch! ❤️

Ännu bättre var det när jag kom igår, han var vaken och kontakt sökande hela tiden på gången, både före och efter tömkörningen, buffade och skrapade tom (!) på gången när matte var seg. 😍😭
Han var fortsatt pigg och fin på turen, dock blev det bara ca 25 min för pannlampan dog.
Vet kommer ju nu på fre och just nu är jag inte riktigt klok på hur han beter sig. Kan det vara så enkelt att han rört sig för lite i betes hagen och nu är mindre stel när han går i lösdriften?
Jag vet inte, men jag känner mig mer hoppfull inför fredag än tidigare iaf. Fortsätter han vara såhär pigg så kmr jag testa att spänna för och köra en kort tur innan vet kmr ut, se om han fortsatt är ovillig att bli körd eller inte.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0