Tankar inför fredag

Han var fortsatt positivt inställd och "vaken" igår. Undersökte sopsäckarna, tittade in i foderboxen och försökte följa efter mig till sadelkammaren.
Efter ett tag började han tom tigga godis genom att göra crunches korrekt! O.o
Jag slutade försöka lära honom det då han mest tryckte ner ryggen som en hängmatta och blev ffa spänd och stressad. Och nu bara plockar han fram det bara sådär för att tigga godis?
Själva tömkörningen gick bra, ända fram till slutet då han blev rädd för något. Vad vet jag inte men det var tillräckligt för att jag skulle tro att jag skulle tappa honom. Men Axel är för snäll ibland och säger matte stop, så är det stopp. Så trots att han var spänd som en stålfjädrar kunde jag få stopp på honom. Skit dålig tajmimg att han ska bli skrämd av nåt nu när han precis har börjat tänka sig att vara med på aktiviteter igen. Men men.



Eftersom han har varit såpass mycket piggare den här veckan har jag i samråd med vet valt att spänna för honom idag för att ha så mycket info som möjligt inför fredag.
Och jag är mer villrådig än någonsin. Han sa inte nej rakt ut, verkade inte ovillig men inte hellre entusiastisk. Traven var mycket bättre än skritten men han kändes ändå ofräsh och/eller stel. Men ingen av dom tydliga teckena på att han inte vill som han har haft tidigare.

Soo, I dunno. Är spänd inför fredag.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Johanna Unhinged

Detta är jag, varken mer eller mindre och helt ocensurerat.

RSS 2.0